0

Yrittäjän suurimmat virheet verkkomarkkinoinnissa

Hyvin toteutettu verkkomarkkinointi saattaa parhaillaan jopa ratkaista sen, kuinka hyvin yritys menestyy. Siksi onkin tärkeää, että yrittäjä hoitaa verkkomarkkinoinnin huolella ja panostaa siihen kunnolla. Se ei loppujen lopuksi ole kovinkaan vaikeaa, mutta vaatii kuitenkin jonkin verran työtä. Ei siis riitä, että hankkii byggmaxista kannettavan tietokoneen ja jättää sen nurkkaan pölyttymään, vaan onnistuneeseen markkinointiin on luotava toimiva strategia, joka on avain onnistumiseen ja lopulta yrityksen menestykseen- parhaimmillaan tähän tarvitaan vain älypuhelin tai tabletti. Tässä artikkelissa haluammekin tuoda esille muutamia suuria virheitä, jotka lähes kaikki yrittäjät tekevät markkinoinnissaan. Näiden virheiden kitkeminen saattaa parhaillaan syöstä yrityksesi maineen raketinomaiseen nousuun.

Yrittäjän suurimmat virheet verkkomarkkinoinnissa

Liian suuri pala kerralla

Internet on pullollaan erilaisia sosiaalisen median muotoja, joista jotkut ovat enemmän ja toiset vähemmän suosittuja. Markkinointistrategiaa tehdessä kannattaakin kartoittaa, mitä sosiaalisen median kanavaa juuri sinun kohderyhmäsi käyttää eniten. Liian moni syöksyy markkinointiin pää edellä haukaten huomattavasti liian suuren palan kerralla, ja sitten käykin niin, että älypuhelin piippailee ilmoituksista koko ajan ja energia ei enää riitä minkään somen päivittelyyn.

Passiivisuus

Mikään ei näytä epäammattimaisemmalta kuin tyhjyyttään ammottava some, joka on viimeksi päivitetty kolme vuotta sitten jouluna. Mieti itse, haluaisitko ostaa jotakin tällaiselta yritykseltä, vai klikkaisitko älypuhelimesi takaisin-komentoa ja valitsisit jonkun toisen sivun? Keskity mieluummin vain pariin sosiaalisen median kanavaan, mutta päivitä niitä säännöllisesti esimerkiksi päivittäin, joka toinen päivä tai ainakin viikottain.

Huonolaatuinen sisältö

Myös sosiaalisen median päivityksten laadulla on väliä, varsinkin kun niitä tehdään oman yrityksen käyttöön. Vaikka älypuhelinkulttuuriin kuuluukin osaltaan se, että teksti ei aina ole täysin kieliopin mukaista, kannattaa muistaa ero tekstiviestin ja markkinointitarkoituksiin tehdyn sosiaalisen median päivityksen välillä. Kukaan ei halua seurata tiliä, jonka päivitykset ovat ärsyttäviä, huonosti krijoitettuja tai ennalta-arvattavia. Psst! Liitä julkaisuusi kuva, niin se tavoittaa todennäköisesti moninkertaisen määrä yleisöä.